EFICIENTA DE FRANARE

Testele sunt realizate cu un vehicul in conformitate cu conditiile standard legale, si anume, temperatura, starea suprafetei carosabile, stratul de apa si viteza.

Conform legislatiei europene, conditiile de testare sunt: • Anvelope de iarna testate intre 2°si 20°C. • Anvelope de vara testate intre 5° si 35°C • Stratul de apa intre 0.5 si 1.5 mm • Franare asistata ABS, cu o viteza intre 80 si 20 km/h

Cum testeaza unele companii?
Testele sunt executate in conditii care sunt cat mai apropiate posibil de conditiile europene de sofat, pe carosabil umed.

• In jurul temperaturii de 20°C pentru anvelopele de vara de autoturism si camioneta • In jurul temperaturii de 7°C pentru anvelopele de iarna de autoturism si camioneta • Intre 7°C si 25°C pentru anvelopele vehiculelor de marfa (utilizate in general iarna si vara).

Gradul acordat fiecarei anvelope este intotdeauna in raport cu un punct de referinta comun, deoarece nu este posibil sa se testeze fiecare anvelopa de pe piata in conditii identice. Toate testele sunt efectuate in comparatie cu o anvelopa stabilita ca model.




In momentul franarii, daca un autovehicul este echipat cu 4 anvelope clasa A, diferenta de oprire, la o viteza de 80 km/h, intre acesta si unul echipat cu anvelope clasa G, poate fi de pana la 18m.